VW Grubu’nun yükselen
markası Skoda’nın ilk SUV aracı olan Yeti, 2009 yılında düzenlenen Cenevre
Otomobil Fuarı’nda tüketici ile buluşmuştu. Şimdiyse model yeni yüzüyle ve
seçenekleriyle Türk tüketicisinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor.
Tanıtıldığı günden bu yana tüm dünyada 270 bin adet,
Türkiye’deyse 6 bin adeta yakın satılan Skoda Yeti, 2014 yılı Şubat ayında yeni
yüzüyle Türkiye’de satışa sunulacak. Yenilenen Yeti modelinin ‘Yeti City’ ve
‘Yeti Outdoor’ olmak üzere 2 farklı tasarım seçeneği olacak.
Her iki aracın ön bölümleri, daha yatay hatlarla, yenilen
marka logosunu öne çıkaran ızgara tasarımı ve yeniden tasarlanan farlarla
şekillendirilmiş. Yeti, Octavia ve Superb modellerinde de sunulan LED teknolojili
entegre gündüz farlarına sahip bi-xenon far seçeneğiyle de satın alınabilecek.
Skoda'nın yeni tasarım diline uygun olması açısından sis farları da dikdörtgen
bir formda, ön tamponların alt kısımlarına yerleştirilmiş. Bununla beraber arka
tasarımda da yine yeni Skoda tasarım felsefesine göre yeniden yorumlanan bagaj
kapağı tasarımı dikkat çekiyor. Kavisli hatlarla Çek kristal işçiliğine
gönderme yapan arka bagaj kapağı tasarımı, LED arka far grubu seçeneğiyle
bütünleşiyor. Dört yeni tasarımlı alaşım jant ve yeni eklenen gövde seçenekleri
de diğer dikkat çeken unsurlar arasında.
Yeti City ve Yeti Outdoor arasındaki en belirgin farklılık,
tamponları, yan çıtalar ve kapı eşiklerinde göze çarpıyor. Yeti City'de
tamponlar, kapı eşikleri ve yan çıtalar gibi plastik bölümler gövde renginde
olurken, Yeti Outdoor'da bu kısımlar siyah renkte bırakılmış. Ayrıca Outdoor'da
yan aynaların dışı gri renkte.
Yenilenen Yeti'nin iç mekanı da, yeni üç kollu direksiyon
seçenekleri, yeni döşemeler, koltuk kılıfları ve gösterge panelinde yer alan
yeni dekoratif kaplamalarla eski modele göre farklılaşmış. Donanım paketlerine
göre isteğe bağlı olarak direksiyon simidinin üzerinde krom ve deri detaylar
yer alırken, radyo kontrol düğmeleri gibi fonksiyonel detaylar da bulunuyor.
Akıllı Detaylar
Skoda Yeti’de markanın ‘simply clever’ olarak isimlendirdiği
akıllı detaylara yer verilmiş. Diğer yeni Skoda modellerinde de kullanılan çift
taraflı bagaj kaplaması, bagaj içinde bulunan ve çıkarılabilen LED
aydınlatması, sürücü koltuğunun altında bulunan uyarı yeleği boşluğu ve kapı
içinde bulunan çöp koyma yeri bunlardan bir kaçı…
Bu yeni unsurların yanı sıra, Yeti, bilinen konfor
donanımlarını da sunmaya devam edecek. Bunlar arasında panoramik açılabilen
sunroof, çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı ön koltuklar, hız sabitleyici,
ısıtmalı ön cam veya elektrik kumandalı sürücü koltuğu yer alıyor. Ayrıca ön
yolcu koltuğu sırtlığının yatırılabilmesi, ön koltukların arkasında yer alan
katlanabilir masalar, sayısız eşya ve şişe koyma gözü alternatifleri gibi
unsurları da saymak mümkün. İç mekanın fonksiyonelliğini artıran ve üç arka
koltuğun da bağımsız olarak katlanıp, istenirse de çıkartılabilmesine olanak
tanıyan Yeti'nin VarioFlex arka koltuk sistemi de yenilenme sırasında değişmeyenlerden.
Arka koltuktaki yolculara 1.027 mm diz mesafesi sunan
Yeti'nin 416 litre olan bagaj kapasitesi, koltuklar yatırıldığında 1.760
litreye kadar çıkarılabiliyor. Ayrıca düşük yükleme eşiği de, bagaj kullanımını
pratik hale getiriyor.
Dizel ve Otomatik
Yenilenen Yeti, Türkiye'ye iki dizel ve iki benzinli motor
seçeneğiyle gelecek. Giriş seviyesinde, 1.2 lt hacimli 105 HP'lik TSI benzinli
motor bulunacak. 175 Nm’lik maksimum tork sunan bu motor seçeneği, sadece önden
çekişli versiyonlarda olmaya devam edecek. Bu motorla birlikte 6 ileri manuel veya 7 ileri DSG çift
kavramalı otomatik şanzıman tercih edilebilecek. Yine önden çekişli olarak ve
sadece "Green tec" versiyonunda bulunacak 122 HP'lik 1.4 TSI benzinli
motor da, 7 ileri DSG otomatik şanzıman alternatifine de sahip olacak. Green
tec paketinde start-stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük
yuvarlanma direncine sahip lastikler gibi unsurlar var. Bu motor seçeneğinin
ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 6.4 litre ve CO2 emisyon değeri 148 g/km
olarak açıklanıyor.
Yeti Greenline versiyonu ise 105 HP'lik 1.6 litre TDI dizel
motorla donatılmış. Yeti Greenline, bu motorla 100 km'de 4.6 litrelik bir yakıt
tüketimi değeri sağlayabiliyor. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen Yeti 1.6
TDI, 0'dan 100 km/s’ye 12.1 saniyede çıkarak çevikliğini ortaya koyuyor. Yeti
Greenline'de Start-Stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı ve düşük
yuvarlanma direncine sahip lastikler standart. Bu özellikler sonucunda Yeti
Greenline 119 g/km CO2 emisyon değeri sunuyor. Bununla birlikte Yeti'de, 1.6 lt
TDI motorla birlikte 7 ileri DSG otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak. Bu
motor ve şanzıman ikilisi ortalama 5,0 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat
çekiyor. Bu motor ve şanzıman kombinasyonu Türkiye’nin talebi sonucu Skoda
mühendisleri tarafından uyarlanmış.
Bunların yanı sıra Yeti'nin 2.0 litre 170 HP'lik dizel motor
seçeneği ise, artık dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift kavramalı
DSG otomatik şanzıman ile sunulacak.
Güncellenen Skoda Yeti, EuroNCAP'te 5 yıldız almış olan
selefiyle aynı derecede güvenli. Ayrıca tüm versiyonlarda 6 hava yastığı, ESP
sistemi standart olarak sunulacak. Hava yastıklarının sayısı istenirse ise
dokuza kadar çıkarılabiliyor.
Makyajlı Yeti, "Optik Park Asistanı" yani isteğe
bağlı olarak alınabilen geri görüş kamerasıyla donatılan ilk Skoda modeli oldu.
Bunun yanında Yeti'de, son nesil otomatik park yardımcısı sistemi de
kullanıldı. İsteğe bağlı donanımlardan olan bu yeni sistem Yeti'nin kolaylıkla
uygun park yerini bularak, direksiyon hareketlerini otomatik kontrol edip geri
manevrayla ve yola paralel park etmesini, aynı şekilde park yerinden çıkmasını
sağlıyor. Yeti'de KESSY anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi de ilk kez
kullanıldı.
Skoda Yeti’nin farklılaştığını içinden çok dışında hissetmek
mümkün. Aslında eski çizgisiyle aracın orijinal bir görüntüye sahip olduğu bir
gerçekti. Ancak bazı kişiler bu tasarımı beğenirken bazılar nefret ediyordu.
Makyajla birlikte daha alışılmış ama genel kullanıcılara hitap eden bir ön yüz
ortaya çıkmış. Yeti Outdoor ise araziye gönderme yapan eklentileriyle daha çok
maceraseverlere yönelik bir model. Macera derken; Yeti yenilenirken 4x4
modellerde kullanılan Haldex 4 sistemi en son jenerasyon olan Haldex 5
sistemine terfi etmiş. Bu değişiklik ile 4x4 modelin ölçüleri imkan verdiği
düzeyde başarılı bir arazi kabiliyeti kazandırdığını söyleyebiliriz.
Sürüşümüzde özel hazırlanan arazi parkurunda aracın şaşırtıcı derecede iyi
olduğunu belirtmeliyim. Yenilenen Yeti’de Türk tüketicisini ilgilendiren en
büyük gelişim ise artık 1.6 litre dizel seçeneğinde otomatik şanzımanın
sunuluyor olması. Skoda’nın Türkiye yetkililerinin çabaları sonucu yapılan
AR-GE neticesinde kombine TDI motor ve DSG ikilisi sayesinde aracın ciddi satış
rakamları yakalayacağını söylemek kahinlik olmaz. Aracın iç mekanında belirgin
bir değişim yok. Sürüş pozisyonu yüksek ve otomobillere çok benzemiyor. Eğer
alçak oturma pozisyonu sevenlerdenseniz Yeti sizi mutlu etmeyebilir. Şubat
ayında satışına başlanacak olan Yeti’nin fiyatının mevcutta satılan otomobilden
bir miktar yukarıda olması bekleniyor.
0 yorum :
Yorum Gönder