FORD RANGER
Ford Ranger, en
caydırıcı şartlarda, aşırı soğuk ve sıcak altında, dünyanın en çetin
arazilerinde ödün verilmeden test edildi ve önüne çıkacak her türlü güçlüğün
üstesinden gelmeye hazır.
Gelişmiş Duratorq dizel motor serisi sayesinde,
Ford Ranger 4x4 ve 4x2 modelleri önceki modellerden çok daha güçlü. Bu güçle,
1.148 kg yük taşımanıza ve 3.500 kg römork çekmenize yardımcı oluyor; aynı
zamanda, daha fazla yakıt tasarrufu yaparak cebinizi de düşünüyor.
Ayrıca Ranger, Euro NCAP güvenlik
değerlendirmesinde 5 yıldız alan ilk pickup (pikap) araçtır.
Ford Ranger İç Mekan
Ford’un binek modellerinde
kullandığı direksiyon simidine benzer bir direksiyon tasarımı ile sürücüsünü
karşılayan Ranger anlaşılır ve kullanımı kolay kumanda elemanları ile
sürücüsüne zorluk yaşatmıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı ön
konsoldaki bilgi ekranından araçla ilgili ufak ayarlar ve ses sisteminin
bilgileri rahatlıkla takip ediliyor. Ranger, iç mekanında bol ve yeteri sayıda
eşya gözüne sahip. Bir pickup olmasına rağmen otomobil lüksüne sahip özellikle
sesli kontrol sistemi ile telefon müzik sistemlerine ve özelliklede dijital
klimayı (çift bölgeli bir klimadan söz ediyorum.) buradan kumanda etmek kadar
güzel bir duygu yok ses tanımlaması ve algılaması da oldukça başarılı tuşları
kullanmadan sadece sesle her şeyi yapmak gerçekten mükemmel.
Ford Ranger Motor
Test
aracımız 4x2 çekiş sistemine sahipti ve bu versiyonda sadece 2.2 litrelik TDCI
dizel motor sunuluyor. Otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor Ranger’a
yeterli gücü sunmakta zorlanmıyor. 1500-2500 d/d aralığında üretilen 375 Nm
torku ile yüklü durumlarda bile yüzünüzü güldüren motor 3700 d/d’de 150 hp güç
üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla büyük uyum içerisinde çalışan motordan
gelen hareket arka aksa iletiliyor. Islak zeminlerde patinaja düşebilen araçta
ESP sisteminin standart sunulmuyor oluşu yağmurlu havalarda çok daha dikkatli
kullanmanızı gerektiriyor. Arkası hafif araç virajlarda savrulma tehlikesi
yaşayabilir. Güçlü hissettiren motorun tüketim değerleri sınıfının en iyisi
değil. 10.5 lt/100 km ortalama test tüketimini şehir dışında rahatlıkla
düşürdük fakat şehir içine girildiğinde Ranger’ın tüketimini kontrol etmek çok
kolay değil.Motorun büyük olarak ülkemize gelmesi bence Rangerın en büyük
dezavantajı.Yakıt tüketimi üzerindeki 2.2lik motor için çok normal olsa da pahalı
akaryakıt fiyatları yüzünden çok yakıyor denilecek düzeyde.
Ford
Ranger Teknik Özellik
Motor:
|
2.2 TDCI
|
|
Motor Hacmi:
|
2198 cc
|
|
Silindir Adedi:
|
4
|
|
Maksimum Güç:
|
150 hp 3700 d/d
|
|
Maksimum Tork:
|
375 Nm 1500-2500 d/d
|
|
Performans
|
||
0-100 km/s Hızlanma
|
s
|
|
Maksimum Hız:
|
175 km/s
|
|
Frenler
|
||
Ön:
|
Disk
|
|
Arka:
|
Kampana
|
|
Yakıt Türü
|
Dizel
|
|
Yakıt Tüketimi
|
||
Şehir İçi:
|
11,1 lt
|
|
Şehir Dışı:
|
7,6 lt
|
|
Karma:
|
8,9 lt
|
|
Test:
|
10,5 lt
|
|
CO2 Emisyonu
|
175 gr/km
|
|
Uzunluk:
|
5359 mm
|
|
Genişlik:
|
1850 mm
|
|
Yükseklik:
|
1815 mm
|
|
Dingil
Mesafesi: |
3220 mm
|
|
Bagaj Hacmi:
|
511 lt
|
|
Yakıt Depo
Kapasitesi:
|
80 lt |
|
Boş Ağırlık:
|
2035 kg |
|
Lastik
Boyutu: |
255/70 R16
|
0 yorum :
Yorum Gönder