25 Mart 2015 Çarşamba

 FORD RANGER


Ford Ranger, en caydırıcı şartlarda, aşırı soğuk ve sıcak altında, dünyanın en çetin arazilerinde ödün verilmeden test edildi ve önüne çıkacak her türlü güçlüğün üstesinden gelmeye hazır. 

Gelişmiş Duratorq dizel motor serisi sayesinde, Ford Ranger 4x4 ve 4x2 modelleri önceki modellerden çok daha güçlü. Bu güçle, 1.148 kg yük taşımanıza ve 3.500 kg römork çekmenize yardımcı oluyor; aynı zamanda, daha fazla yakıt tasarrufu yaparak cebinizi de düşünüyor. 


Ayrıca Ranger, Euro NCAP güvenlik değerlendirmesinde 5 yıldız alan ilk pickup (pikap) araçtır.


Ford Ranger İç Mekan



Ford’un binek modellerinde kullandığı direksiyon simidine benzer bir direksiyon tasarımı ile sürücüsünü karşılayan Ranger anlaşılır ve kullanımı kolay kumanda elemanları ile sürücüsüne zorluk yaşatmıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı ön konsoldaki bilgi ekranından araçla ilgili ufak ayarlar ve ses sisteminin bilgileri rahatlıkla takip ediliyor. Ranger, iç mekanında bol ve yeteri sayıda eşya gözüne sahip. Bir pickup olmasına rağmen otomobil lüksüne sahip özellikle sesli kontrol sistemi ile telefon müzik sistemlerine ve özelliklede dijital klimayı (çift bölgeli bir klimadan söz ediyorum.) buradan kumanda etmek kadar güzel bir duygu yok ses tanımlaması ve algılaması da oldukça başarılı tuşları kullanmadan sadece sesle her şeyi yapmak gerçekten mükemmel.


Ford Ranger Motor


Test aracımız 4x2 çekiş sistemine sahipti ve bu versiyonda sadece 2.2 litrelik TDCI dizel motor sunuluyor. Otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor Ranger’a yeterli gücü sunmakta zorlanmıyor. 1500-2500 d/d aralığında üretilen 375 Nm torku ile yüklü durumlarda bile yüzünüzü güldüren motor 3700 d/d’de 150 hp güç üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla büyük uyum içerisinde çalışan motordan gelen hareket arka aksa iletiliyor. Islak zeminlerde patinaja düşebilen araçta ESP sisteminin standart sunulmuyor oluşu yağmurlu havalarda çok daha dikkatli kullanmanızı gerektiriyor. Arkası hafif araç virajlarda savrulma tehlikesi yaşayabilir. Güçlü hissettiren motorun tüketim değerleri sınıfının en iyisi değil. 10.5 lt/100 km ortalama test tüketimini şehir dışında rahatlıkla düşürdük fakat şehir içine girildiğinde Ranger’ın tüketimini kontrol etmek çok kolay değil.Motorun büyük olarak ülkemize gelmesi bence Rangerın en büyük dezavantajı.Yakıt tüketimi üzerindeki 2.2lik motor için çok normal olsa da pahalı akaryakıt fiyatları yüzünden çok yakıyor denilecek düzeyde.



Ford Ranger Teknik Özellik


Motor:
2.2 TDCI

Motor Hacmi:
2198 cc

Silindir Adedi:
4

Maksimum Güç:
150 hp 3700 d/d

Maksimum Tork: 
375 Nm 1500-2500 d/d

Performans



0-100 km/s Hızlanma
 s

Maksimum Hız:
175 km/s



Frenler



Ön:
Disk

Arka:
Kampana



Yakıt Türü

Dizel
Yakıt Tüketimi



Şehir İçi:
11,1 lt

Şehir Dışı:
7,6 lt

Karma:
8,9 lt

Test:
10,5 lt

CO2 Emisyonu

175 gr/km






Boyutlar




Uzunluk:  

5359 mm

Genişlik:

1850 mm

Yükseklik:

1815 mm

Dingil 
Mesafesi:

3220 mm

Bagaj Hacmi:

511 lt

Yakıt Depo Kapasitesi:

80 lt


Boş Ağırlık:


2035 kg


Lastik 
Boyutu:


255/70 R16









0 yorum :

Yorum Gönder