Yeni Seat Leon FR
Yeni Seat Leon önceki neslinden çok daha geniş
bir kitleyi hedeflemiş. Gençlerin olduğu kadar aile babalarının da ilgisini
çekmeyi amaçlayan bu aracı kadınlar, üniversiteli gençler, 4 kapılı bir aile
otomobilinden spor otomobil lezzeti almak isteyen herkes tercih edebilir. Yakıt
ekonomisi isteyenlerden, fiyat/performans aracı isteyenlere kadar herkes için
uygun seçenekler bulabilirsiniz. Önceki neslinde genç kullanıcıları ve imajı
nedeniyle düşük seyreden ikinci el değerinin Yeni Leon’un değişen kullanıcı profili
sayesinde çok daha iyi olacağını aşikar.
Yeni Leon’da malzeme ve tasarım problemleri
tamamen çözülmüş. Rakipleri kadar modern ve kaliteli bir kokpit sizi bekliyor.
Sürücü odaklı kabin çok şık ve sade, kullanımı kolay ve hiçbir ergonomi
problemi yok.
Performans konusunda Seat Leon, VW’nin başarılı
motorları ve yeni MQB platformunun kaliteli yol tutuşu sayesinde sınıfının
başarılı modellerinden biri. Seat, test ettiğimiz Leon FR modelini yüksek
performans isteyen müşterilerine sunuyor. FR standart Leon’a göre daha sert
süspansiyon ayarlarına ve iyi bir yol tutuşa sahip.
Otomobilde VW grubunun
yıllardır ödüllere doymayan 1.4 TSI motorunun 140 beygir güç ve 250Nm tork
üreten versiyonu kullanılmış. 0-100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaşan otomobilin
son hızı 215 km/s olarak verilmiş ancak 235 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz.
Sport, Normal ve Eco olmak üzere üç moda sahip. Sport modunda gaz tepkileri ve
direksiyon daha sert ve tepkili iken, normal modda direksiyon ve gaz tepkileri
yumuşuyor. Eco modu ise aracı ekonomik ve konforlu bir kullanım için iyice
dizginliyor. Bu sistem başka otomobillerde de var ama Leon’un farkı
kişileştirilebilmesi. Her moddan en sevdiğiniz özelliği seçerek kendinize özel
bir sürüş stili belirleyebiliyorsunuz.
Otomobilin içi de dışarısı
gibi son derece sportif detaylar ile süslenmiş. Altı düz “FR” logolu
direksiyon, kırmızı dikiş bunlardan sadece birkaçı. Malzeme kalitesi ve işçilik
konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Okunaklı göstergeler tasarımı gereği
otomobilin dinamizm ruhunu sürücüye yansıtıyor. Ön konsolun orta bölümünde 5
inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Radyo, CD ve MP3 çalar olarak kullanılan bu
ekrandan sürüş hakkında bilgiler de almanız mümkün. Bu sistem Bluetooth, Aux,
SD kart ve USB giriş ile de zenginleştirilmiş ve direksiyon üzerinden kumanda
edilebilmesi beğenimizi kazanıyor.
Otomobilin içinde yer alan tüm detaylar son
derece şık görünüyor ancak göstergelerin Audi’den, klima kumandalarının
Volkswagen’den alınmış olması özgünlük anlamında biraz can sıkıcı. Küçük eşya
gözü konusunda model size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeteri kadar alan
sunmuş. İç hacim disiplininde ise önde oturan misafirler sıkıntı yaşamazken
sportif yapı sebebiyle arkadaki misafirler yeterli baş mesafesine sahip değil.
Seat Leon sportif yapısına rağmen bagaj bölümünde 380 litrelik bir alan sunmuş.
Bu değer ile Leon birçok rakibini geride bırakırken önceki nesile göre 39 litre
artış göstermiş.
Teknik Özellikler
Silindir Hacmi:1395 CC
Beygir Gücü:140 HP
Maksimum Tork:250 Nm
Maksimum Hız:215 Km
0-100 Km Hızlanma:8.2 sn
Şanzıman Tipi:Düz Vites
Vites Sayısı:6 ileri
Yakıt Türü:Benzin
Şehir İçi Tüketim6.4 lt
Şehir Dışı Tüketim:4.5 lt
Ortalama Tüketim:5.2 lt
Km Başı Tüketim:23 Krş
Yakıt Deposu:50 lt
Co2 Emisyonu:119 gr
Uzunluk:4263 mm
Genişlik:1816 mm
Yükseklik:1459 mm
Boş Ağırlık:1156 kg
Bagaj Hacmi:380 lt
0 yorum :
Yorum Gönder