23 Mart 2015 Pazartesi






Yeni Seat Leon FR



Yeni Seat Leon önceki neslinden çok daha geniş bir kitleyi hedeflemiş. Gençlerin olduğu kadar aile babalarının da ilgisini çekmeyi amaçlayan bu aracı kadınlar, üniversiteli gençler, 4 kapılı bir aile otomobilinden spor otomobil lezzeti almak isteyen herkes tercih edebilir. Yakıt ekonomisi isteyenlerden, fiyat/performans aracı isteyenlere kadar herkes için uygun seçenekler bulabilirsiniz. Önceki neslinde genç kullanıcıları ve imajı nedeniyle düşük seyreden ikinci el değerinin Yeni Leon’un değişen kullanıcı profili sayesinde çok daha iyi olacağını aşikar.


Yeni Leon’da malzeme ve tasarım problemleri tamamen çözülmüş. Rakipleri kadar modern ve kaliteli bir kokpit sizi bekliyor. Sürücü odaklı kabin çok şık ve sade, kullanımı kolay ve hiçbir ergonomi problemi yok.


Performans konusunda Seat Leon, VW’nin başarılı motorları ve yeni MQB platformunun kaliteli yol tutuşu sayesinde sınıfının başarılı modellerinden biri. Seat, test ettiğimiz Leon FR modelini yüksek performans isteyen müşterilerine sunuyor. FR standart Leon’a göre daha sert süspansiyon ayarlarına ve iyi bir yol tutuşa sahip. 




Otomobilde VW grubunun yıllardır ödüllere doymayan 1.4 TSI motorunun 140 beygir güç ve 250Nm tork üreten versiyonu kullanılmış. 0-100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaşan otomobilin son hızı 215 km/s olarak verilmiş ancak 235 km/s hıza ulaşabiliyorsunuz.  Sport, Normal ve Eco olmak üzere üç moda sahip. Sport modunda gaz tepkileri ve direksiyon daha sert ve tepkili iken, normal modda direksiyon ve gaz tepkileri yumuşuyor. Eco modu ise aracı ekonomik ve konforlu bir kullanım için iyice dizginliyor. Bu sistem başka otomobillerde de var ama Leon’un farkı kişileştirilebilmesi. Her moddan en sevdiğiniz özelliği seçerek kendinize özel bir sürüş stili belirleyebiliyorsunuz.



Otomobilin içi de dışarısı gibi son derece sportif detaylar ile süslenmiş. Altı düz “FR” logolu direksiyon, kırmızı dikiş bunlardan sadece birkaçı. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Okunaklı göstergeler tasarımı gereği otomobilin dinamizm ruhunu sürücüye yansıtıyor. Ön konsolun orta bölümünde 5 inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Radyo, CD ve MP3 çalar olarak kullanılan bu ekrandan sürüş hakkında bilgiler de almanız mümkün. Bu sistem Bluetooth, Aux, SD kart ve USB giriş ile de zenginleştirilmiş ve direksiyon üzerinden kumanda edilebilmesi beğenimizi kazanıyor.




 Otomobilin içinde yer alan tüm detaylar son derece şık görünüyor ancak göstergelerin Audi’den, klima kumandalarının Volkswagen’den alınmış olması özgünlük anlamında biraz can sıkıcı. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. İç hacim disiplininde ise önde oturan misafirler sıkıntı yaşamazken sportif yapı sebebiyle arkadaki misafirler yeterli baş mesafesine sahip değil. Seat Leon sportif yapısına rağmen bagaj bölümünde 380 litrelik bir alan sunmuş. Bu değer ile Leon birçok rakibini geride bırakırken önceki nesile göre 39 litre artış göstermiş.



Teknik Özellikler
Silindir Hacmi:1395 CC
Beygir Gücü:140 HP
Maksimum Tork:250 Nm
Maksimum Hız:215 Km
0-100 Km Hızlanma:8.2 sn
Şanzıman Tipi:Düz Vites
Vites Sayısı:6 ileri
Yakıt Türü:Benzin
Şehir İçi Tüketim6.4 lt
Şehir Dışı Tüketim:4.5 lt
Ortalama Tüketim:5.2 lt
Km Başı Tüketim:23 Krş
Yakıt Deposu:50 lt
Co2 Emisyonu:119 gr
Uzunluk:4263 mm
Genişlik:1816 mm
Yükseklik:1459 mm
Boş Ağırlık:1156 kg
Bagaj Hacmi:380 lt


0 yorum :

Yorum Gönder