Türkiye’de ilk kez 2007 yılında satışa
sunulan ve bugüne kadar segmentinde öncü olup yön veren bir araç olmayı
başardı. 2007 yılından beri dünyada 2 milyonun
üzerinde Türkiye pazarına ise 45 binin üzerinde satışı gerçekleşti.
Ön panjurda Renault rüzgarını taşıyan büyük
bir V şeklini görürken, led ışıkların ise fara gizlendiğini ve gündüz farı
işlevini yaptığını söylemek mümkün. Araçın kenarlardan bakıldığında ön
tampondan arka tampona kadara devam eden plasrik görünüm araca suv bir hava
katıyor.Arka farlarda yine ön farlar gibi eskisine oranla daha uzatılmış ve
geniş bir hava elde edilmiş görünüyor.
Camların etrafındaki krom kaplama bütün
versiyonlarda standart olmakla birlikte Nissanda bu krom ağırlıklı araç süsleme
furyasındaki yerini almış görünmekte.
Yeni Nissan Qashqai bir öncekine göre 20mm
daha geniş, 47 mm daha uzun ve 15 mm daha alçak tasarlanmış. Bunun sebebi daha
başarılı bir yol tutuş hedeflenmiş olması. Bagaj hacmide genişleyerek (20 litre) 430 litre
oldu.
Aracın iç yapısı tamamen yenilendi ve daha
şık bir hal aldı. Dokunmatik renkli ekran sayesinde fonksiyonları kullanmak daha
kolaylaşmış; bu ekranın altında dijital klima var kullanışlı bir şekilde dizayn
edilmiş. Göze çarpan bir dezavantaj ise kapılardaki kumanda tuşlarının
ışıklandırılmaması, gece oldukça zor olabilir bulup kullanmak.
En hoşa giden özellikler ise park
konusunda otomatik park sistemi, ki alışmaya başladığımız sistem ama en güzel
kısmı geri vitese aldığınızda aracınızı geri görüş kameraları ile birlikte 360
derece olarak aracın her noktasını görmenizi sağlayan kamera sistemlerinin
olması.
Test aracımızda 1.6 dcı motor vardı,bu motor 130
hp güç ve 320 nm tork üreten bir motor. Otomatik vitesin kesintisiz keyfini CVT şanzıman ile yaşayabiliyorsunuz. Son olarak araç ses yalıtımı olarak oldukça başarılı
0 yorum :
Yorum Gönder