Evet DS5
premium segment ve ana akım otomobillere ciddi bir alternatif. Dışarıdan (ve
içeriden) bakıldığında gerçekten tasarımı sizi heyecanlandırıyor. Ancak ciddi
bir anahtar teslimi fiyatıyla kullanıcının beğenisine sunulan otomobil, beklentileri
karşılayamadı.
Gelelim
otomobilin kendisine. DS5 kesinlikle kendisine baktıran, aurası olan bir
otomobil. Bol miktarda krom görünümlü materyal(ki artık otomobil sektörü kroma
boğuldu ), kaslı bir görünüm, yerden hafif yüksek karoseri, DS5′i spor, SUV,
Crossover segmentleri arasında baktığınız açıya göre karıştırmanıza yol açıyor
ki bu çoğu kullanıcının hoşuna gidecek bir durum. Türk otomobil kullanıcısı
otomobilde heybeti seven bir topluluk. DS5 ilk olarak bu noktada kullanıcının
algılarını okşuyor.
4530 mm
uzunluğa, 1850 mm genişliğe ve 1508 mm yüksekliğe sahip araçta orantılı bir
proporsiyon yakalanmış. Ancak tavanı bu ölçülere göre çok alçak ve ortanın
üzeri bir boya sahipseniz kafanızı zaman zaman tavana çarpmanız kaçınılmaz
olabilir. Geleneksel tasarıma saygı duruşunda bulunmak adına konmuş ve başka
bir işlevi de olmayan kelebek camları ile aşağıya doğru genişleyen A sütunları
görüşü ciddi şekilde kısıtlıyor. Bir de dikiz aynasının kapladığı yer
düşünüldüğünde görüş açısından oldukça yetersiz ve elverişsiz bir durum ortaya
çıkıyor. Önünüzde kocaman bir ön cam var ama siz onu at gözlükleri ile
görüyorsunuz.
Otomobilin
kokpitindeki kumandalar ise anlaşılmaz ve çok karmaşık. Kabinde çok fazla
şatafat var. Uçaklardan ilham alınarak tasarlanan kumanda düğmelerini etkin bir
biçimde kullanabilmek için yine bir pilota ihtiyacınız olabilir. İki koltuk
arasındaki konsola yerleştirilmiş cam açma/kapama düğmeleri hem dikkat
dağıtıcı, hem de alışkanlıktan dolayı sürekli elinizi kapıya atıp düğme
atmanıza neden oluyor. Görselin güzelliği, fonksiyonellikle birleşmeyince
kabusa dönüşebiliyor. İç mekanda kullanılan malzemenin kalitesi ise premium
segmentten asla aşağı kalır değil ki, fiyattan beklenen de aslında tam olarak
bu. Direksiyondan da bahsedelim. Eski, yuvarlak direksiyonlarımızı geri
istiyoruz! Arka görüşten ise hiç bahsetmiyorum. Ayrıca küçücük arka cama
takılan mikroskobik silecek kolcuğunu da hiç anlatmayacağım.
1.6 litre
e-hdi motora sahip DS5′in sürüş sırasındaki özelliklerine bakacak olursak,
motorun kesinlikle beklenen verimin sağlanamadığını söyleyebiliriz. Boş
ağırlığı 1420 kg olan araçta kullanılan 1.6 litrelik dizel motor kesinlikle
zorlanıyor. Ani hızlanmalara çok geç tepki veren araç ile performanslı
kullanımlarda fabrika verilerinin iki katından biraz daha fazla yakıt tüketimi
elde ettik. Eminim daha fazlasını da yapabilirdik. Ancak yaklaşık 1.5 tonluk bu
araç en az 2.0 litrelik bir dizel motor ile sunulmalıymış. Öte yandan motor
gürültülü ve içeride de bu gürültüye ortak oluyorsunuz. Manevra kabiliyeti
noktasında ise ani hareketlere çok zor tepki veren bir otomobil söz konusu. Tur
sayısı da çok az. 6 ileri yarı otomatik şanzıman ise özellikle ilk viteslerde
rahatsız edici şekilde silkeliyor. Direksiyon’dan kontrol edilen F1 tipi manuel
seçeneğinde ise beklediğimiz daha hızlı geçişi yine yakalayamadık. Virajlarda
yere tutunma oranları oldukça iyi olan otomobil, buna rağmen biraz fazla yana
yatma eğilimi gösterdiği için tedirgin edici olabilir. Yine de asfalt yol
kullanımında gerçekten keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.
Yürüyen
aksamda motorun aksine kabine hiç ses çıkmıyor ancak hidropnömatik şanzımana
sahip olan ve ‘bir uçan halı’nın üzerinde uçuyormuşsunuz hissine gerçekten
sahip eski DS, hatta BX serilerindeki süspansiyonu mumla arıyoruz.
Süspansiyonlar kesinlikle bu otomobilin albenisine ve fiyatına yakışmıyor.
Hemen her çukuru içinizde hissediyorsunuz ki DS5′in DS adını haketmediğinin en
büyük göstergesi de bu. Asfaltta sorun yok ancak birazcık bozuk bir yolda,
yolculuğunuzun kabusa döneceğini söyleyebilirim. Bu boyuttaki bir otomobilde
çok daha sofistike bir süspansiyon beklerdik. Frenler ise oldukça başarılı ve
cüssesine rağmen DS5′in durma mesafesi son derece yeterli. Aracın dışarıdan son
derece aerodinamik görünen gövdesi ise camınızı açtığınızda rüzgarı içeri dolduruyor
ve çok fazla gürültü yapıyor.
Fabrika verileri ve Teknik
Özellikler:
Silindir
Hacmi 1560 cc
Beygir Gücü 112 hp
Maksimum
Tork 285 nm
Yakıt Türü Dizel
Şanzıman
Tipi Otomatik Vites
Vites Sayısı 6 ileri
Şehir İçi
Tüketim 4.8 lt
Şehir Dışı
Tüketim 4.2 lt
Ortalama
Tüketim 4.4 lt
Km Başı
Tüketim 19 Krş
Maksimum Hız 191 km
0-100 Km
Hızlanma 12.4 sn
Yıllık
Vergisi 768 TL
Karoser Tipi Hatchback
Uzunluk 4530 mm
Genişlik 1850 mm
Yükseklik 1508 mm
Boş Ağırlık 1420 kg
Bagaj Hacmi 468 lt
Yakıt Deposu 60 lt
Garanti
Süresi 2 Yıl
0 yorum :
Yorum Gönder