16 Ekim 2014 Perşembe





Evet DS5 premium segment ve ana akım otomobillere ciddi bir alternatif. Dışarıdan (ve içeriden) bakıldığında gerçekten tasarımı sizi heyecanlandırıyor. Ancak ciddi bir anahtar teslimi fiyatıyla kullanıcının beğenisine sunulan otomobil, beklentileri karşılayamadı.

Gelelim otomobilin kendisine. DS5 kesinlikle kendisine baktıran, aurası olan bir otomobil. Bol miktarda krom görünümlü materyal(ki artık otomobil sektörü kroma boğuldu ), kaslı bir görünüm, yerden hafif yüksek karoseri, DS5′i spor, SUV, Crossover segmentleri arasında baktığınız açıya göre karıştırmanıza yol açıyor ki bu çoğu kullanıcının hoşuna gidecek bir durum. Türk otomobil kullanıcısı otomobilde heybeti seven bir topluluk. DS5 ilk olarak bu noktada kullanıcının algılarını okşuyor.



4530 mm uzunluğa, 1850 mm genişliğe ve 1508 mm yüksekliğe sahip araçta orantılı bir proporsiyon yakalanmış. Ancak tavanı bu ölçülere göre çok alçak ve ortanın üzeri bir boya sahipseniz kafanızı zaman zaman tavana çarpmanız kaçınılmaz olabilir. Geleneksel tasarıma saygı duruşunda bulunmak adına konmuş ve başka bir işlevi de olmayan kelebek camları ile aşağıya doğru genişleyen A sütunları görüşü ciddi şekilde kısıtlıyor. Bir de dikiz aynasının kapladığı yer düşünüldüğünde görüş açısından oldukça yetersiz ve elverişsiz bir durum ortaya çıkıyor. Önünüzde kocaman bir ön cam var ama siz onu at gözlükleri ile görüyorsunuz.




Otomobilin kokpitindeki kumandalar ise anlaşılmaz ve çok karmaşık. Kabinde çok fazla şatafat var. Uçaklardan ilham alınarak tasarlanan kumanda düğmelerini etkin bir biçimde kullanabilmek için yine bir pilota ihtiyacınız olabilir. İki koltuk arasındaki konsola yerleştirilmiş cam açma/kapama düğmeleri hem dikkat dağıtıcı, hem de alışkanlıktan dolayı sürekli elinizi kapıya atıp düğme atmanıza neden oluyor. Görselin güzelliği, fonksiyonellikle birleşmeyince kabusa dönüşebiliyor. İç mekanda kullanılan malzemenin kalitesi ise premium segmentten asla aşağı kalır değil ki, fiyattan beklenen de aslında tam olarak bu. Direksiyondan da bahsedelim. Eski, yuvarlak direksiyonlarımızı geri istiyoruz! Arka görüşten ise hiç bahsetmiyorum. Ayrıca küçücük arka cama takılan mikroskobik silecek kolcuğunu da hiç anlatmayacağım.


1.6 litre e-hdi motora sahip DS5′in sürüş sırasındaki özelliklerine bakacak olursak, motorun kesinlikle beklenen verimin sağlanamadığını söyleyebiliriz. Boş ağırlığı 1420 kg olan araçta kullanılan 1.6 litrelik dizel motor kesinlikle zorlanıyor. Ani hızlanmalara çok geç tepki veren araç ile performanslı kullanımlarda fabrika verilerinin iki katından biraz daha fazla yakıt tüketimi elde ettik. Eminim daha fazlasını da yapabilirdik. Ancak yaklaşık 1.5 tonluk bu araç en az 2.0 litrelik bir dizel motor ile sunulmalıymış. Öte yandan motor gürültülü ve içeride de bu gürültüye ortak oluyorsunuz. Manevra kabiliyeti noktasında ise ani hareketlere çok zor tepki veren bir otomobil söz konusu. Tur sayısı da çok az. 6 ileri yarı otomatik şanzıman ise özellikle ilk viteslerde rahatsız edici şekilde silkeliyor. Direksiyon’dan kontrol edilen F1 tipi manuel seçeneğinde ise beklediğimiz daha hızlı geçişi yine yakalayamadık. Virajlarda yere tutunma oranları oldukça iyi olan otomobil, buna rağmen biraz fazla yana yatma eğilimi gösterdiği için tedirgin edici olabilir. Yine de asfalt yol kullanımında gerçekten keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.



Yürüyen aksamda motorun aksine kabine hiç ses çıkmıyor ancak hidropnömatik şanzımana sahip olan ve ‘bir uçan halı’nın üzerinde uçuyormuşsunuz hissine gerçekten sahip eski DS, hatta BX serilerindeki süspansiyonu mumla arıyoruz. Süspansiyonlar kesinlikle bu otomobilin albenisine ve fiyatına yakışmıyor. Hemen her çukuru içinizde hissediyorsunuz ki DS5′in DS adını haketmediğinin en büyük göstergesi de bu. Asfaltta sorun yok ancak birazcık bozuk bir yolda, yolculuğunuzun kabusa döneceğini söyleyebilirim. Bu boyuttaki bir otomobilde çok daha sofistike bir süspansiyon beklerdik. Frenler ise oldukça başarılı ve cüssesine rağmen DS5′in durma mesafesi son derece yeterli. Aracın dışarıdan son derece aerodinamik görünen gövdesi ise camınızı açtığınızda rüzgarı içeri dolduruyor ve çok fazla gürültü yapıyor.



Fabrika verileri ve Teknik Özellikler:

Silindir Hacmi 1560 cc
Beygir Gücü    112 hp
Maksimum Tork         285 nm
Yakıt Türü       Dizel
Şanzıman Tipi Otomatik Vites
Vites Sayısı      6 ileri
Şehir İçi Tüketim        4.8 lt
Şehir Dışı Tüketim      4.2 lt
Ortalama Tüketim     4.4 lt
Km Başı Tüketim        19 Krş
Maksimum Hız           191 km
0-100 Km Hızlanma    12.4 sn
Yıllık Vergisi    768 TL
Karoser Tipi    Hatchback
Uzunluk           4530 mm
Genişlik           1850 mm
Yükseklik         1508 mm
Boş Ağırlık      1420 kg
Bagaj Hacmi   468 lt
Yakıt Deposu   60 lt

Garanti Süresi 2 Yıl

0 yorum :

Yorum Gönder