Yeni Ford Focus:
İleri teknoloji, kaliteli işçilik ve
yüksek verimlilik özellikleri, dünyanın en çok satan modelini bir üst seviyeye
taşıyor
Yeni Focus,
Ford'un cesur yeni yüzü ve mükemmel bir işçiliğe sahip kokpit görünümlü iç
mekanıyla, şık ve duygusal bir tasarım sunuyor
Avrupa için
geliştirilen motorlar, yeni 1.5 litrelik EcoBoost benzinli ve yeni 1.5 litrelik
TDCi dizel motor seçenekleri içeriyor. Mevcut Focus ile karşılaştırıldığında
yakıt tasarrufunda yüzde 19'a kadar bir iyileşme sağlıyor. Yeni Focus'ta
ayrıca, emisyon oranı 99 g/km CO2 olan 1.0 litrelik EcoBoost motor seçeneği de
sunuluyor.
Yeni Focus,
Ford'un Avrupa'da ilk kez satışa sunacağı ileri düzey araç içi iletişim sistemi
SYNC 2'ye de sahip. SYNC 2, yüksek çözünürlüklü renkli dokunmatik ekran ve
geliştirilmiş sesli kontrol sistemi ile müzik sistemine, navigasyona, klimaya
ve cep telefonuna kolay komuta etmeyi sağlıyor.
Yeni Focus,
yeni eller serbest Dikey Park Etme teknolojisini tüm dünyada tüketicilerle ilk
kez buluşturan Ford aracı olma özelliği taşıyor. Dikey Park Etme teknolojisi
sayesinde sürücü, geri geri giderek diğer araçların arasına dikey park
edebiliyor. Aktif Şehir İçi Güvenlik sistemi ise artık 50 km/s'e kadar olan
hızlarda çalışıyor.
Focus'un
beğeni toplayan sürüş dinamiği, daha sağlam bir ön tasarım, geliştirilmiş
süspansiyon sistemi, yeniden ayarlanan amortisörler, elektrik destekli
direksiyon ve yeni Elektronik Stabilite Programı ile iyileştirildi.
Yeni Ford
Focus, daha cesur ve duyguları harekete geçiren bir dış tasarım, yüksek
kaliteli işçilik, kullanışlı bir iç mekan, hayata değer katan yeni teknolojiler
ve yakıt tasarrufunda elde edilen önemli iyileştirmelerle dünyanın en çok satan
modelini bir üst seviyeye taşıyor.
Bugün
Barselona'da Dünya Mobil Kongresi'nde (Mobile World Congress) görücüye çıkacak
ve bir sonraki hafta Cenevre Otomobil Fuarı'nda ziyaretçilerle buluşacak Yeni
Focus'un sportif kimliği ve sürüş cazibesini, dikkat çeken yatay ızgara, uçak
kokpitinden ilham alarak tasarlanan iç mekan ve direksiyondan kumandalı
vitesler daha da göz önüne çıkarıyor. 2014'ün ikinci yarısından itibaren satışa
sunulacak olan Yeni Focus, aynı zamanda, Ford'un ileri düzey araç içi iletişim
sistemi olan SYNC 2 teknolojisinin yanısıra yeni 1.5 litrelik EcoBoost benzinli
ve yine 1.5 litrelik TDCi dizel motorları Avrupalı tüketicilerle ilk kez
buluşturuyor.
ZARİF TASARIM
Ford'un,
Focus için geliştirdiği çok daha zarif ve gelişmiş yeni tasarım özellikleri,
yeni Mondeo ve Fiesta modellerine de damgasını vuran One Ford global tasarım
dilini yansıtıyor.
Derin Mavi
ve Glase Mavi gibi ilave yeni dış renk seçenekleriyle satışa sunulacak olan
Yeni Focus, yeni bir kaput, ön tampon ve radyatör ızgarasıyla birlikte daha
alçak ve geniş bir duruşa sahip. Kaput, araca güçlü ve kendinden emin bir
görünüm kazandırmak için, Trapezoid tasarımlı ön ızgaranın üst bölümünün
kenarlarına doğru, dinamik bir şekille yorumlanmış.
Daha ince,
daha keskin hatlara sahip farlar ve daha dikdörtgen şekilli, uzatılmış sis
lambaları, aracın artık çok daha cesur hatlara sahip ön tasarımını vurguluyor.
Krom detaylar zerafet hissini beslerken aracın arka tarafı da yeni bir tampon
ve bagaj kapağı tasarımının yanı sıra daha ince arka aydınlatmalarla çok daha
zarif bir görünüme sahip.
Yeni
Focus'un iç mekanı yeniden tasarlanırken, tüketicilerden gelen geri
bildirimleri dinleyen Ford bu geri bildirimlere daha az sayıda kontrol ve tuşun
bulunduğu bir direksiyon ve orta konsolla tamamlanan çok daha sezgisel bir
tasarımla karşılık verdi. Yeni siyah saten kaplama ve krom detaylar, daha
temiz, daha modern bir görünüme, daha mantıksal ve sezgisel işlevlere katkıda
bulunuyor.
Orta
kısımdaki yeniden tasarlanmış saklama bölmesinde daha fazla alan ve sürgülü,
bütünleşik bir kol dayama bulunuyor. Çeşitli şişe ve bardakların konulabileceği
ayarlanabilir yeni konsol, 1 litrelik su şişesi ve 0,4 litrelik bir bardağı
aynı zamanda taşıma kapasitesine sahip. Yeni Focus müşterileri, daha kalın
zemin halıları, daha kalın cam ve iyileştirilmiş motor bölümü izolasyonu
sayesinde daha sessiz bir sürüşün tadını çıkarabilecekler.
SYNC 2 TEKNOLOJİSİYLE DONATILMIŞ
DOKUNMATİK EKRANLI KONTROL
Yeni Focus,
Avrupa'da SYNC 2 teknolojisini tüketiciyle buluşturan ilk model olacak. Ford'un
gelişmiş araç içi iletişim sistemi, yüksek çözünürlüklü, 8inçlik renkli
dokunmatik ekran ile ses, navigasyon, iklim kontrolleri ve uyumlu cep
telefonlarına daha kolay erişim sağlayan ileri düzey bir sesle kontrol
sistemini içeriyor.
SYNC 2'nin
navigasyon sisteminde, Avrupa'da yine ilk kez, detaylı kavşak bilgileri,
seslendirilmiş sokak adları, 3 boyutlu karayolu bağlantısı ve
topografik/simgesel görüntüler ile birlikte MICHELIN Rehberi ve MICHELIN Yeşil
Rehberi'ni içeren bölünmüş ekranlı bir gösterge bulunuyor. SYNC 2 sayesinde
sürücü, daha basit "tek adımlı" navigasyon komutları verebiliyor ve
sistemden istediği şarkıyı çalmasını isteyebiliyor. Sistem sayesinde ses
kontrol düğmesine basıp "Karnım aç" diyerek bulunulan yerdeki
restoranların listesine ulaşmak ve bu restoranlara ait yol tariflerine ulaşmak
da mümkün.
İLERİ SÜRÜŞ TEKNOLOJİLERİ
Yeni Focus,
modelin DNA'sından gelen ve beğenilen sürüş keyfi özelliklerini, geliştirilmiş
sürüş ve direksiyon seçenekleri ile bir üst seviyeye taşıyor. Ford mühendisleri
araca daha sağlam, daha duyarlı ve yolla daha bütünleşik bir his kazandırdılar.
Bunun için ön takımdaki sağlamlık arttırıldı, süspansiyon geometrisi gözden
geçirildi, direksiyonla ilgili süspansiyon burçlarının yanal sağlamlığı
artırıldı, amortisörlerin ayarı yeniden yapıldı ve yeni bir Elektronik Denge
Programı eklendi. Sürücünün kendisini yolla daha bütünleşmiş hissetmesi için
Elektrik destekli direksiyon sisteminin de ayarı yeniden geliştirildi.
Yeni Focus,
yeni eller serbest Dikey Park Etme teknolojisini tüketicilerle ilk kez
buluşturan Ford aracı olma özelliği taşıyor. Dikey Park Etme teknolojisi
sayesinde sürücü, geri geri giderek diğer araçların arasına paralel park
edebiliyor.
Mevcut Focus
modelinde sunulan paralel park etme imkanı veren Otomatik Park Sistemi
sayesinde, bir düğmeye basıldığında, park edilecek yeri belirlemek için ultrasonik
sensörler kullanılmakta ve sürücü, gaz ve fren pedallarını kontrol ederken,
araç yönlendirilmekteydi. Yeni Focus'un arka kısmına iki yeni sensörün daha
eklenmesiyle, dikey park etme özelliğinin aynı şekilde çalışması sağlanıyor.
Eklenen
ekstra sensörler sayesinde Ford, aynı zamanda, Avrupa'da ilk kez, sürücülere
park yerlerinde çıkışlarında yardımcı teknolojiler sunuyor:
Çapraz
Trafik Uyarı Sistemi, sürücüleri, park yerinden geri geri çıkarken, biraz sonra
arkalarından geçecek olan araçlara karşı uyarıyor. 40 metreye kadar erişim
alanına sahip bir radarla çalışan sistem, yaklaşan bir araç tespit ettiğinde üç
ayrı uyarı sinyali gönderiyor.
Park
Yerinden Çıkış Yardımcısı, paralel bir park yerinden çıkarken sürücüye yardımcı
oluyor. Sürücü, sol veya sağ tarafı seçtikten sonra sadece gaz ve fren pedalını
kullanırken sistem, araca yön veriyor.
Ford Yeni
Focus'da, kullanıcıların beğenisini alan Aktif Şehiriçi Güvenlik sistemini de
geliştirdi. Frenlere önceden enerji yükleyen ve sürücünün yanıt vermemesi
halinde motor torkunu düşürerek olası bir çarpışmanın etkisini azaltmak için
frenleri otomatik olarak devreye sokan sistem, mevcut modelde 30 km/s'e kadar
olan hızlarda çalışırken, yeni modelde 50 km/s'e kadar olan hızlarda etkili
olacak şekilde geliştirildi.
Ford,
Avrupalı tüketicileri, aynı zamanda, Otomatik Acil Durum Fren Sistemiyle de
buluşturuyor. Aktif Şehiriçi Güvenlik özelliğine benzer şekilde çalışan bu
sistem, çok daha geniş bir araç tespit menziline sahip ve böylelikle sürücüyü
örneğin otobanda, uyarılar göndererek ve gerekirse frenleri devreye sokarak,
daha yüksek hızlarda destekleyebiliyor.
Mevcut
Adaptif Hız Kontrol teknolojisi sayesinde Focus sürücüsü, öndeki araçla
arasında, öndeki araç seyir hızından daha yavaş gidiyor olsa dahi, belirli bir
mesafeyi koruyabiliyor. Adaptif hız kontrol özelliğinin aktif olmadığı durumlar
için Ford, Avrupalı sürücüleri ilk kez yeni Mesafe Uyarı Sistemi ile
tanıştırıyor. Mesafe Uyarı Sistemi sayesinde sürücü, öndeki araçla arasında
korumak istediği mesafeyi ayarlayabiliyor. Sürücünün yakınlaşması halinde
sistem, bir uyarı zili çalmadan önce, gösterge paneli üzerinde yeşilden sarıya,
sarıdan kırmızıya değişen üç kademeli bir uyarı gönderiyor.
Yeni Focus
ayrıca ilk kez Ford'un MyKey teknolojisini de sunuyor. MyKey teknolojisi, araç
sahiplerine, genellikle daha genç sürücüler için – yüksek hız yapmayı
kısıtlayan, ses sisteminin maksimum sesini azaltan, sürücü ve yolcuların
emniyet kemerleri takmaması halinde devreden çıkaran bir anahtarı
programlamalarına imkan tanıyor. Sistem, sürücünün, düşük hızlardaki
çarpışmaları azaltabilen veya önleyebilen Elektronik DengeProgramı ve Aktif
Şehiriçi Güvenliksistemi gibi teknolojileri devre dışı bırakmasını
önleyebiliyor.
YOLLAR ARTIK DAHA AYDINLIK
Geliştirilmiş
Adaptif Ön Far sistemi sayesinde artık yeni Bi-Xenon HID ön farlardan çıkan
ışığı yola en uygun şekilde ayarlamak mümkün. Sistem, aracı çevreleyen ortam
ışığının yanısıra yolun ilerisindeki nesneleri de değerlendirerek ön far ışık
açısını ve şiddetini, aracın hızı, direksiyon açısı ve öndeki bir nesneyle
arasındaki mesafeye göre uygun olan ve önceden tanımlanmış yedi farklı ayardan
birini seçecek şekilde ayarlıyor.
Özellikle
otobanlarda yüksek hızda seyrederken farlar, çok daha ilerisini görebilmek için
daha uzun ve düz bir ışık hüzmesi yayacak şekilde yüksek bir seviyeye
kaldırılıyor; aracın daha yavaş kullanıldığı ve sokak aydınlatmasının daha
yoğun olduğu şehir içi gibi yerlerde ise ışık, hemen öndeki yolu daha yoğun bir
şekilde aydınlatmak için aşağıya doğru yayılıyor. Düşük hızlı dönüşlerde
sistem, bisiklet sürücülerini ve yayaları daha görünür kılmak için, yolun
kenarına doğru bir ışık yayıyor. Yüksek hızlı dönüşlerde sistem, ışığı virajın
daha da ilerisine yönlendirerek sürücüyü destekliyor.
Yeni Focus,
kapı açıldıktan hemen sonra, kapı kenarını kaplayan koruyucu bir kanatla,
kazara verilen zararlara karşı koruma sağlayan Kapı Kenarı Koruyucusu gibi,
daha önce sunulan, sürücülerin beğendiği ve güvendiği yenilikçi özellikleri de
sunmaya devam edecek.
Ford Avrupa,
Araç Direktörü Sherif Markby Yeni Focus'un teknolojileri hakkında; "Yeni
Focus bir dizi yeni ve gelişmiş özellik ve teknoloji sunuyor. Ancak aynı
zamanda bu son versiyon daha basit ve zarif bir hale getirildi. Yeni zarif
tasarımı Focus'a, hem araç içinde hem de dışında yeni modern bir görünüm
kazandırdı. Focus'un ruhu, direksiyona geçtiğinizde hissettiğiniz sürüş
keyfidir ve aslına bakılırsa bu hissi daha da iyileştirdik diyebiliriz"
dedi.
YAKIT TASARRUFLU YENİ MOTORLAR
Yeni
Focus'un, yeni motor seçenekleri mevcut modelle karşılaştırıldığında önemli
ölçüde geliştirilmiş yakıt tasarrufu özellikleri sunuyor. En gelişmiş dizel
motor, mevcut motora göre yakıt tüketiminde yüzde 19'luk bir düşüş sağlarken,
en gelişmiş benzinli motor ise yine mevcut motordan yüzde 17'lik bir iyileşme
sağlayacak.
Yeni Focus,
Avrupa'da, yeni 1.5 litrelik EcoBoost (150 PS ve 180 PS) benzinli motorun
sunulduğu ilk araç olacak ve ayrıca yeni 1.5 litrelik TDCi (95 PS ve 120 PS)
dizel motor seçeneğiyle de satışa sunulacak. Ford, geçen yıl Focus
müşterilerinin üçte birinin tercih ettiği ve 2012 ve 2013 Uluslararası Yılın
Motoru Ödüllerini almaya hak kazanan 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motorunu
(100 PS ve 125 PS) ise Yeni Focus'da da sunmaya devam ediyor. Avrupa'da 100
g/km altı CO2 emisyonlarının elde edildiği, ilk hibrid olmayan benzinli aile
otomobili olma özelliği taşıyan 99 g/km CO2 sunabilen 1.0 litrelik EcoBoost
motorunun kullanıldığı yeni bir versiyon da model ailesine ekleniyor.
Önümüzdeki
yıl tüketicilerin beğenisine sunulacak 1.5 litrelik 120 PS TDCi dizel motor
için PowerShift otomatik şanzımanlı versiyon, benzer güç değerlerine sahip
mevcut Focus versiyonuna kıyasla yüzde 19'luk bir iyileştirme sağlayacak. Yine
önümüzdeki yıl piyasaya çıkacak olan PowerShift otomatik şanzıman ve 1.0
litrelik, ödüllü EcoBoost motorla donatılmış Yeni Focus versiyonu, yerini
alacağı, aynı güç değerlerine sahip motorla karşılaştırıldığında yüzde 17'lik
bir iyileşme sağlayacak. Manuel şanzımanla donatılmış 2.0 litrelik 150 PS TDCi,
yüzde 14'lük bir iyileşme sağlarken otomatik şanzımanlı versiyon ise artık
yüzde 13 daha verimli.
"Dizel
veya benzinli olsun Yeni Focus, geliştirilmiş yakıt tasarrufu ve güç
özelliklerini bir arada bulunduran etkili motor seçenekleri sunacak. Aynı
zamanda elektrikli versiyonumuz Focus Electric ile 0 emisyon seçeneğimiz de
mevcut" diyen Ford Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Joe Bakaj,
Yeni Focus'un motor seçenekleri ile ilgili sözlerine şöyle devam ediyor;
"Yeni 1.5 litrelik EcoBoost benzinli motorda, 1.0 litrelik EcoBoost
motorunun öncülük yaptığı teknolojiler doğrudan kullanılacak. Geliştirilmiş
entegre soğutmalı silindir kafası, entegre egzoz manifoldu ve en iyi
performansla yakıt tasarrufunu bir arada sunan, hafifletilmiş ve sürtünmesi
azaltılmış parçalar kullanılacak.
Yeni Focus,
aynı zamanda, sürücünün, elleri direksiyondayken vites değiştirmesine imkan
tanıyan, direksiyondan kumandalı vites kontrollerini Avrupa'da tüketiciyle
buluşturan ilk Ford modeli olacak. Direksiyondan kumandalı vites kontrolleri,
dizel ve benzinli bütün otomatik şanzıman ve PowerShift versiyonlarda bir
seçenek olarak sunulacak.
Müşterilerin,
140'tan fazla pazarda satılan Focus'a olan artan talebini karşılamak üzere
Ford, aracı dört kıtadaki sekiz tesisinde üretmek için dünya çapındaki kapasitesini
arttırdı. Almanya, ABD, Rusya, Çin, Tayland, Vietnam, Tayvan ve Arjantin'deki
fabrikaların toplam kapasitesi, dakikada 2'den fazla, yılda 1.5 milyondan fazla
Focus üretecek düzeyde. Avrupa'da Ford, her 90 saniyede bir yeni bir Focus
üretiyor.
KAPASİTE GÜÇ VİTES
1.0L
EcoBoost benzinli 100 PS Beş ileri manuel
1.0L
EcoBoost benzinli 125 PS Altı ileri manuel
1.0L
EcoBoost benzinli 125 PS Altı ileri otomatik (2015)
1.5L
EcoBoost benzinli 150 PS Altı ileri manuel
1.5L EcoBoost
benzinli 150 PS Altı ileri otomatik (2015)
1.5L
EcoBoost benzinli 180 PS Altı ileri manuel
1.5L
EcoBoost benzinli 180 PS Altı ileri otomatik (2015)
1.6L TI-VCT
benzinli 85 PS Beş ileri manuel
1.6L TI-VCT
benzinli 105 PS Beş ileri manuel
1.6L TI-VCT
benzinli 125 PS Beş ileri manuel
1.6L TI-VCT
benzinli 125 PS Altı ileri PowerShift otomatik
1.5L TDCi
dizel 95 PS Altı ileri manuel
1.5L TDCi
dizel 120 PS Altı ileri manuel
1.5L
ECOnetic dizel 105 PS Altı ileri manuel
1.5L TDCi
dizel 120 PS Altı ileri PowerShift otomatik (2015)
1.6L TDCi
dizel 95 PS Altı ileri manuel
1.6L TDCi
dizel 115 PS Altı ileri manuel
Tavsiye
Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)
Trend 1.6i
125PS 5K: 53.080 TL
Trend 1.6i
125PS PowerShift Otm. 4K: 57.305
TL
Trend 1.6TDCi
95PS 4K: 67.765 TL
Trend X 1.6I
125PS 5K : 52.210 TL
Trend X 1.6I
125PS 4K : 52.860 TL
Trend X 1.6I
125PS PowerShift Oto. 5K: 58.045 TL
Trend X 1.6I
125PS PowerShift Oto. 4K: 58.665 TL
Trend X 1.6TDCI
95PS 5K: 68.380 TL
Trend X 1.6TDCI
95PS 4K: 68.995 TL
Trend X 1.0L
EcoBoost 125PS 5K: 56.195 TL
Trend X 1.0L
EcoBoost 125PS 4K: 56.800 TL
Style 1.6I
125PS 4K: 56.775 TL
Style 1.6I
125PS PowerShift Oto. 5K: 60.030
TL
Style 1.6I
125PS PowerShift Oto. 4K: 60.650
TL
Style 1.6TDCI
115PS 5K: 69.495 TL
Style 1.6TDCI
115PS 4K: 70.110 TL
Titanium 1.6i
125PS 5K: 60.520 TL
Titanium
1.6i 125PS 4K: 61.145 TL
Titanium
1.6i 125PS PowerShift Otm. 5K: 64.240 TL
Titanium
1.6i 125PS PowerShift Otm. 4K: 64.855
TL
Titanium
1.6i 125PS PowerShift Otm. SW: 64.855 TL
Titanium
1.6TDCi 115PS 5K: 72.500 TL
Titanium
1.6TDCi 115PS 4K: 73.110 TL
Titanium 1.6
TDCi 115PS SW: 73.110 TL
Titanium
1.0L EcoBoost 125PS 5K: 62.270 TL
Titanium
1.0L EcoBoost 125PS 4K: 62.875 TL
0 yorum :
Yorum Gönder