4 Mart 2015 Çarşamba

Peugeot 3008 1.6e HDİ Feline




 Yenilenen Peugeot 3008 baktığınızda bir suv araç;bir HB araç veya bir wagon araç olarak tasarlanmış kişilerin ihtiyaçlarının tamamına hitap etmeyi amaçlayan bir yapıya sahip zaten bu dış görünüşü grip control ile sürüş zevkinde farklılıklar yaşatıyor.Ön farlarda bir önceki modelde olmayan led gündüz farları konuşlandırılmış,farlar biraz daha yanlara doğru uzatılarak daha sert bir bakış sağlanmış önündeki peugeot amblemi de diğer modellerde olduğu gibi büyük ve dikkat çekici.Araca arkadan baktığımızda da  yine arka aydınlatmaların içerisine markanın 508 modelinde gördüğümüz led ve üçlü şerit tarzındaki sistemi görüyoruz buda aracı biraz daha spor kılmış. 



  Aracın içerisine bindiğinizde sizi değişik ve ferah bir ortam karşılıyor.Direksiyonun ve sürücü koltuğunun ayarını iyi yaparsanız göstergeleri daha rahat görebiliyor ve kullanımda konforu yakalayabiliyorsunuz.
  Direksiyon geniş ve ele oturan bir yapıya sahip direksiyonun arkasında F1 diye adlandırdığımız vites kontrol kulakçıkları mevcut;Gösterge panelinde sol tarafta devir saati sağ tarafta hız göstergesi orta üst kısımlarda hararet ve benzin göstergeleri ile orta geniş kısımda ise yol bilgisayarını görüyoruz.Konsolun üst tarafında gözünüzü yoldan ayırmadan bazı verileri görebilmeniz için head up display adı verilen bir ekran var bu ekranı dörtlü ikaz tuşunun sol tarafındaki on/off tuşu ile istediğiniz zaman açıp istediğiniz zamansa kapalı tutabiliyorsunuz.araçta yine öndeki aracı takip etmek üzerede bir sistem var bu sayede güvenli bir sürüş yapmak mümkün kılınmış.



   Konsolun üzerinde bir ekran mevcut bununla navigasyonu görebiliyorsunuz fakat grafikler o kadar da iyi değil. Bu ekranı aktif etmek için biraz uzanmak gerekiyor onun için hareket etmeden önce bu ayarları yapmak daha doğru olur kanısındayım.


   Orta konsolda müzik cd/radyo çalar,onun altında çift yönlü klima onun altında vites devamında elektronik el freni ve grip kontrol tuşları var.Özellikle grip kontrol size uygun sürüş konumunu sağlamak üzere tasarlanmış.


    Aracın içerisini şoför  adına daha hakim kılmak adına bütün kumandalar 5cmlik bir açı ile sol tarafa çevrilmiş.Araç içerisi tamamen açılan cam tavan sayesinde özellikle kış aylarının karanlığında ferah ve aydınlık bir ortam sunuyor araç içerisinde.

    Güvenlik olarak yeterli bir araç 3008 özellikle euro Ncap ta 5 yıldız almayı başarmış bir araç fakat bombeli yapısı sayesinde bazı kör noktalar var bunlarda büyük aynalar ve park sensörleri ile kapatılmaya çalışılmış.

     Bagaj 512 litrelik ve iki bölüm şeklinde kullanılabiliyor,fakat bagajı arka koltukları indirerek 1604 litreye kadar genişletmek mümkün burada şuna da değinmek isterim koltukları indirmek istediğinizde bagajda sağ ve sol kısımlarda bulunan düğmeler ile koltukları direk indirmek mümkün.


      1.6 litre otomatik vites olan 3008 yakıt olarak fabrika verilerine göre karma yakıtta 100 km de 4.2 litre olarak verilse de yoğun trafikte yaptığımız ölçümlerde biz 5.5 litre yakıt tüketim değerlerine ulaştık.


      Eksiler olarak ben navigasyon ekranının yerini ve kullanımsal zorluğunu ve araca iniş ve binişlerdeki kapı yüksekliğini beğenmedim.

      Fiyat olarak 2015 model 3008; 86.000TL ile 95.000TL arasında değişiyor.
  
  


0 yorum :

Yorum Gönder