BMW 1 tanıdık ifadesini yeni ! serisinde de takınıyor.
1-Serisi’nin spor ve MPV türevlerini barındıran 2-Serisi modellerini hatırlatan
burun tasarımı, üç boyutlu ızgarası ve standart LED gündüz farları ile ilgi
uyandırıyor. Çok büyük bir farklılık yaratılmamasına rağmen yeni görüntü daha
kolay benimseniyor. Farlarda full LED opsiyonu da sunulmaya başlanıyor. Arka
cephede yeni stop lambaları, BMW ürün gamının diğer üyelerine uyum sağlıyor(
özellikle X serisine ) ve L şeklini alıyor, şekli LED şeritleri ile vurguluyor.
Daha ciddi ve kaslı görüntü, yan kısımda uzun kaput ve geniş dingil aralığı ile
sağlanan tipik BMW silüeti ile tamamlanıyor. Aracın her tarafındaki uyum
korunuyor.
İç mekan,
malzeme kalitesi ve kullanışlılık bakımından kompakt modellere örnek olmaya
devam ediyor. Kısa ancak geniş orta konsolun ince uzun kontrol grupları diğer
markalarca taklit edilmeye başlanmışken, 1-Serisi’nde bu kontroller krom
çerçeveler ile vurgulanmış. Yenilenen müzik ve havalandırma sistemi kontrolleri
işletimi hızlandırıyor. Orta konsolun zirvesinde bağımsız halde duran 6,5
inçlik multimedya ekranı standart olarak iDrive işletim sistemini çalıştırıyor.
BMW’nin takdir toplayan bu sistemi sayesinde multimedya özelliklerini kullanım
acı çektirmiyor. Bu ekran daha kapsamlı bir navigasyon sistemi olan Navigation
system Professional’ın tercih edilmesi ile 8,8 inç oluyor.
İçi sportif görünen yeni
BMW 1 oldukça kullanışlı. Üç kollu direksiyonun simidi oldukça şık ve hoş olmuş
bunun gerisinde iki ana daireden oluşan gösterge paneli bulunuyor. Uzun zaman
BMW modellerinde kullanılan turuncu gösterge aydınlatmaları eski hissettirmeyi
amaçlasa da bence artık bırakmalı en büyük rakibi Mercedes daha güzel ve göze
hitap eden göstergeleri tercih ederken BMW çok geride kaldı. Geniş orta
konsolun başındaki multimedya ekranı parlak siyah zemin ile uyumlu ve hoş
ardından bu zemin üzerinde havalandırma kanalları müzik ve klima sistem kontrolleri
bulunuyor.
Düz konsolda bulunan vites kolunun yanından geçen parlak şerit
kıvrımlar ve devamında da multimedya ekranının kontrol kumandası var. Ön yolcu koltuğunun
karşısındaki metal şerit ile renk çeşitliliği oluşuyor, bu şeridi sonlandıran
çizgi ise incelerek orta konsolun yanından devam ediyor. Kapı panellerinde de
yatay konsoldakine benzer metal şeritler kullanılmakta. Kişiselleştirme
paketleri ile sunulan ikincil renkler etkilerimi kapı panellerinde, minderlerde
ve orta konsoldaki şeritlerde göstermekte. İç mekan karanlık maalesef Pek çok hareketli çizgi var fakat gözleri
yormuyor.
Motor Seçenekleri
116i üç silindir 1.5 litre 109 beygir ve 180 Nm Tork
118i dört silindir 1.6 litre 136 beygir ve 220 Nm Tork
120i dört silindir 1.6 litre 177 beygir ve 250 Nm Tork
125i dört silindir 2.0 litre 218 beygir ve 310 Nm Tork'luk üniteler bulnuyor.118d ve 118d xDrive dört silindir 2.0 litre 150 beygir & 320 Nm Tork
120d ve 120d xDrive dört silindirli 2.0 litre 190 beygir & 400 Nm Tork
125d dört silindir 2.0 litre 224 beygir & 450 Nm Tork'luk üniteler sunuluyor
116d ve 116d
Efficient Dynamics Edition 3 silindir 1.5 litre 116 beygir & 270 Nm Tork
Henüz ülkemizde yeni BMW 1 kasa olarak gelmedi fakat bugün BMW 1
almak isterseniz 2015 fiyatlarına göre;86.341 TL ile 114.517 TL ücretlerle
karşılaşmanız mümkün.
0 yorum :
Yorum Gönder