21 Mart 2015 Cumartesi




BMW 1  tanıdık ifadesini yeni ! serisinde de takınıyor. 1-Serisi’nin spor ve MPV türevlerini barındıran 2-Serisi modellerini hatırlatan burun tasarımı, üç boyutlu ızgarası ve standart LED gündüz farları ile ilgi uyandırıyor. Çok büyük bir farklılık yaratılmamasına rağmen yeni görüntü daha kolay benimseniyor. Farlarda full LED opsiyonu da sunulmaya başlanıyor. Arka cephede yeni stop lambaları, BMW ürün gamının diğer üyelerine uyum sağlıyor( özellikle X serisine ) ve L şeklini alıyor, şekli LED şeritleri ile vurguluyor. Daha ciddi ve kaslı görüntü, yan kısımda uzun kaput ve geniş dingil aralığı ile sağlanan tipik BMW silüeti ile tamamlanıyor. Aracın her tarafındaki uyum korunuyor.


İç mekan, malzeme kalitesi ve kullanışlılık bakımından kompakt modellere örnek olmaya devam ediyor. Kısa ancak geniş orta konsolun ince uzun kontrol grupları diğer markalarca taklit edilmeye başlanmışken, 1-Serisi’nde bu kontroller krom çerçeveler ile vurgulanmış. Yenilenen müzik ve havalandırma sistemi kontrolleri işletimi hızlandırıyor. Orta konsolun zirvesinde bağımsız halde duran 6,5 inçlik multimedya ekranı standart olarak iDrive işletim sistemini çalıştırıyor. BMW’nin takdir toplayan bu sistemi sayesinde multimedya özelliklerini kullanım acı çektirmiyor. Bu ekran daha kapsamlı bir navigasyon sistemi olan Navigation system Professional’ın tercih edilmesi ile 8,8 inç oluyor.


İçi sportif görünen yeni BMW 1 oldukça kullanışlı. Üç kollu direksiyonun simidi oldukça şık ve hoş olmuş bunun gerisinde iki ana daireden oluşan gösterge paneli bulunuyor. Uzun zaman BMW modellerinde kullanılan turuncu gösterge aydınlatmaları eski hissettirmeyi amaçlasa da bence artık bırakmalı en büyük rakibi Mercedes daha güzel ve göze hitap eden göstergeleri tercih ederken BMW çok geride kaldı. Geniş orta konsolun başındaki multimedya ekranı parlak siyah zemin ile uyumlu ve hoş ardından bu zemin üzerinde havalandırma kanalları müzik ve klima sistem kontrolleri bulunuyor. 

Düz konsolda bulunan vites kolunun yanından geçen parlak şerit kıvrımlar ve devamında da multimedya ekranının kontrol kumandası var. Ön yolcu koltuğunun karşısındaki metal şerit ile renk çeşitliliği oluşuyor, bu şeridi sonlandıran çizgi ise incelerek orta konsolun yanından devam ediyor. Kapı panellerinde de yatay konsoldakine benzer metal şeritler kullanılmakta. Kişiselleştirme paketleri ile sunulan ikincil renkler etkilerimi kapı panellerinde, minderlerde ve orta konsoldaki şeritlerde göstermekte. İç mekan karanlık maalesef  Pek çok hareketli çizgi var fakat gözleri yormuyor.


Motor Seçenekleri



116i üç silindir 1.5 litre 109 beygir ve 180 Nm Tork
118i dört silindir 1.6 litre 136 beygir ve 220 Nm Tork 120i dört silindir 1.6 litre 177 beygir ve 250 Nm Tork 125i dört silindir 2.0 litre 218 beygir ve 310 Nm Tork'luk üniteler bulnuyor.
118d ve 118d xDrive dört silindir 2.0 litre 150 beygir & 320 Nm Tork
120d ve 120d xDrive dört silindirli 2.0 litre 190 beygir & 400 Nm Tork
125d dört silindir 2.0 litre 224 beygir & 450 Nm Tork'luk üniteler sunuluyor




Dizel motor seçeneklerinde ise 
116d ve 116d Efficient Dynamics Edition 3 silindir 1.5 litre 116 beygir & 270 Nm Tork

Henüz ülkemizde yeni BMW 1 kasa olarak gelmedi fakat bugün BMW 1 almak isterseniz 2015 fiyatlarına göre;86.341 TL ile 114.517 TL ücretlerle karşılaşmanız mümkün.


0 yorum :

Yorum Gönder