Yeni Hyundai İ20
İlk kez Paris
otomotiv fuarında görücüye çıkan yeni Hyundai İ20’nin bizim için önemli olan
kısmı Türkiye’de üretilip tüm Avraupa’ya Türkiye üzerinde satılacak olması.
2015 yılı özellikle
B segmentindeki araçlar için büyük bir rekabet yılı olacak gibi görünüyor.İşte
Hyundai bu yarışta yeni İ20 si ile mücadele etmeye çalışacak.
Araca önden
baktığımızda İ30 ile görmeye başladığımız yenilenen bir Hyundai yüzünü görmek
mümkün;en dikkat çeken nokta ise farların üzerine konuşlandırılan led farlar ve
bu farların araç park halinde iken bile dikkat çeken çatık kaşlı bir bakış
imajı vermesi.Sis farlarına baktığımızda eski İ20 den farklı olarak yuvarlak
sis farı yerine geniş ve uzun bir sis farı kullanıldığını;ızgaralarında yine
yeni İ20de daha sportif bir görünüm sergilediğini söylemek mümkün.Arka farlarda
yine bombeli yuvarlak hatlı alışılmış İ20 den çok farklı köşeli ve uzunlamasına
farlar tercih edilmiş.
Aerodinamik
özelliklerine baktığımızda 0.30 cw lik bir aerodinamik özelliğe sahip buda
aracın yakıt,yol tutuş ve hızına olumlu yansıma yapıyor.Bu aerodinamik yapı
aracın önünden başlayarak rüzgarın sürtünme kuvvetini azaltmak ve ses oluşumunu
engellemek adına dikiz aynalarında da güzel bir şekilde uygulanmış.Yeni nesil
araçlarda araç içindekilerin güvenliği kadar yayalarında güvenliği ön planda
yeni İ20de buna da çok dikkat edilmiş.
Motor
seçeneklerinde 3 motor seçeneği var bunlar;1.2 litre benzinli manuel vites,1.4
litre benzinli manuel ve otomatik vites ki otomatik seçeneği sadece 1.4 litre
benzinli motorda var;birde 1.4 litre manunel vites dizel motor seçeneği
sunuluyor.
Aracın içerisinde
standart B segment bir araçta kullanılan sert plastik malzeme hakim fakat
elinizin fazlaca dokunduğu noktalarda bu sert plastik malzeme biraz daha
yumuşatılmış.
Göstergelerde sol tarafta devir saati,ortada geniş bir
erkanda yol bilgisayarı ve benzin göstergesi,sağ tarafta ise hız göstergesi var
bana sorarsanız biraz büyük ve boş duran bir gösterge paneline sahip.Ortada bir
dokunmatik ekran var buradan müzik,navigasyon vb gereksinimleri kumanda etmek
mümkün;bu geniş ekranın altında klima kumanda paneli var açıkçası ben fazla
beğenmedim çünkü yeni bir araçta eski bir manuel klima kumandaları hoş
durmamış.
Ağırlık olarak 1055 kg ile 1355 kg arasında değişen
ağırlıklara sahip bu farkın sebebide alacağınız motor ve şanzımanın etkisi
görüyoruz.Bagaj hacmi 301 litre orta diyebileceğimiz bir bagaj hacmi var.Yakıt
olarak ise karmada 100 km de 7 litre dolaylarında bir yakıt ortalaması elde
ettik.
Fiyat olarak ise 39.800TL den başlıyor panoramik açılır cam
tavanlı olarak 55.600TL aralığında satışı gerçekleşmekte.
Sonuç olarak sınıfındaki rakiplerine baktığımızda fiyat
aralığı olarak başarılı performans olarak uygun bulduğum yeni İ20 iç dizaynındaki
farklılığı ile yenilendiğini gösterse de yakıt olarak ve kullanılan sert
plastiklerin (özellikle el freni üzerindeki) göze batması ve bagaj hacminin
bira küçük kalması dışında beğenimizi kazanan ve Türkiye’de üretilip pazarda
yer bulması da bizi gururlandıran bir gelişme.
0 yorum :
Yorum Gönder