20 Mart 2015 Cuma

Yeni Hyundai İ20



  İlk kez Paris otomotiv fuarında görücüye çıkan yeni Hyundai İ20’nin bizim için önemli olan kısmı Türkiye’de üretilip tüm Avraupa’ya Türkiye üzerinde satılacak olması.

  2015 yılı özellikle B segmentindeki araçlar için büyük bir rekabet yılı olacak gibi görünüyor.İşte Hyundai bu yarışta yeni İ20 si ile mücadele etmeye çalışacak.




   Araca önden baktığımızda İ30 ile görmeye başladığımız yenilenen bir Hyundai yüzünü görmek mümkün;en dikkat çeken nokta ise farların üzerine konuşlandırılan led farlar ve bu farların araç park halinde iken bile dikkat çeken çatık kaşlı bir bakış imajı vermesi.Sis farlarına baktığımızda eski İ20 den farklı olarak yuvarlak sis farı yerine geniş ve uzun bir sis farı kullanıldığını;ızgaralarında yine yeni İ20de daha sportif bir görünüm sergilediğini söylemek mümkün.Arka farlarda yine bombeli yuvarlak hatlı alışılmış İ20 den çok farklı köşeli ve uzunlamasına farlar tercih edilmiş.
  

  Aerodinamik özelliklerine baktığımızda 0.30 cw lik bir aerodinamik özelliğe sahip buda aracın yakıt,yol tutuş ve hızına olumlu yansıma yapıyor.Bu aerodinamik yapı aracın önünden başlayarak rüzgarın sürtünme kuvvetini azaltmak ve ses oluşumunu engellemek adına dikiz aynalarında da güzel bir şekilde uygulanmış.Yeni nesil araçlarda araç içindekilerin güvenliği kadar yayalarında güvenliği ön planda yeni İ20de buna da çok dikkat edilmiş.

   Motor seçeneklerinde 3 motor seçeneği var bunlar;1.2 litre benzinli manuel vites,1.4 litre benzinli manuel ve otomatik vites ki otomatik seçeneği sadece 1.4 litre benzinli motorda var;birde 1.4 litre manunel vites dizel motor seçeneği sunuluyor.


   Aracın içerisinde standart B segment bir araçta kullanılan sert plastik malzeme hakim fakat elinizin fazlaca dokunduğu noktalarda bu sert plastik malzeme biraz daha yumuşatılmış.
Göstergelerde sol tarafta devir saati,ortada geniş bir erkanda yol bilgisayarı ve benzin göstergesi,sağ tarafta ise hız göstergesi var bana sorarsanız biraz büyük ve boş duran bir gösterge paneline sahip.Ortada bir dokunmatik ekran var buradan müzik,navigasyon vb gereksinimleri kumanda etmek mümkün;bu geniş ekranın altında klima kumanda paneli var açıkçası ben fazla beğenmedim çünkü yeni bir araçta eski bir manuel klima kumandaları hoş durmamış.


Ağırlık olarak 1055 kg ile 1355 kg arasında değişen ağırlıklara sahip bu farkın sebebide alacağınız motor ve şanzımanın etkisi görüyoruz.Bagaj hacmi 301 litre orta diyebileceğimiz bir bagaj hacmi var.Yakıt olarak ise karmada 100 km de 7 litre dolaylarında bir yakıt ortalaması elde ettik.



Fiyat olarak ise 39.800TL den başlıyor panoramik açılır cam tavanlı olarak 55.600TL aralığında satışı gerçekleşmekte.



Sonuç olarak sınıfındaki rakiplerine baktığımızda fiyat aralığı olarak başarılı performans olarak uygun bulduğum yeni İ20 iç dizaynındaki farklılığı ile yenilendiğini gösterse de yakıt olarak ve kullanılan sert plastiklerin (özellikle el freni üzerindeki) göze batması ve bagaj hacminin bira küçük kalması dışında beğenimizi kazanan ve Türkiye’de üretilip pazarda yer bulması da bizi gururlandıran bir gelişme.

0 yorum :

Yorum Gönder